Crafting Fear:
A Guide to Horror Factors in Video Games
1 September 2024
Crafting Fear is a unique guide that delves into the art of designing fear and anxiety in video games. Patryk Polewiak, an experienced game developer, shares his knowledge based on scientific research and analysis of both successes and failures in various productions, to help others create truly terrifying games.
The book is aimed at both game developers and players. For horror designers, it offers practical advice on building atmosphere, tension, and dread. For players, it unveils the secrets behind the immersive experiences that evoke fear and anxiety.
Crafting Fear is a practical guide that walks you through the key elements of creating horror games. Through numerous examples from various games, you’ll learn how to effectively build fear and anxiety to craft unforgettable experiences.
The decision to adopt a "Pay What You Want" model stems from a desire to support fellow game industry professionals who are facing challenges in the job market. With the current difficulties in the gamedev industry, the author wanted to ensure that this knowledge and experience are accessible to everyone, regardless of their financial situation.
Patryk Polewiak is a game developer with over ten years of experience, specializing in level and gameplay design. He has worked for companies like Bloober Team, One More Level, and Teyon. He is the co-founder and former co-lead of Polyslash. Patryk is also the author of the book "Creating Games" (Insignis, 2020, Poland). Personally, he is passionate about horror, psychology, and neurobiology, and is currently studying psychology at Wyższa Szkoła Biznesu in Nowy Sącz. He is also a member of the American Psychological Association (APA).
Patryk Polewiak
E-mail: Contact@CraftingFear.com
Website: craftingfear.com
LinkedIn: linkedin.com/in/patryk-polewiak/
Czynniki Strachu w Grach Wideo
Poradnik Projektowania Horroru
01.09.2024
Czynniki Strachu to unikalny poradnik, który zgłębia sztukę projektowania strachu i lęku w grach wideo. Patryk Polewiak, doświadczony twórca gier, dzieli się swoją wiedzą opartą na badaniach naukowych oraz analizie sukcesów i porażek różnych produkcji, aby pomóc aby pomóc innym w tworzeniu gier, które naprawdę przerażają.
Książka jest skierowana zarówno do twórców gier, jak i graczy. Projektantom horrorów oferuje praktyczne porady na temat budowania atmosfery, napięcia i grozy. Przed graczami odkrywa tajniki, które wpływają na ich immersję, poczucie strachu i lęku.
Czynniki Strachu to praktyczny przewodnik, który przeprowadzi Cię przez kluczowe elementy tworzenia gier horrorowych. Dzięki licznym przykładom z różnych gier, zrozumiesz, jak skutecznie budować strach i lęk, aby stworzyć niezapomniane przeżycia.
Jeśli posiadasz poprzednią edycję książki, autor po skontaktowaniu się przez e-mail, wyśle Ci klucz do najnowszej wersji kompletnie za darmo.
Decyzja o zastosowaniu modelu "Zapłać Ile Chcesz" wynika z chęci wsparcia kolegów i koleżanek z branży gier, którzy zmagają się z wyzwaniami na rynku pracy. W obecnych trudnych czasach dla gamedevu, autor chciał, aby wiedza zawarta w książce była dostępna dla każdego, niezależnie od sytuacji finansowej.
Patryk Polewiak to twórca gier z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem, specjalizujący się w projektowaniu poziomów i mechanik. Pracował dla takich firm jak Bloober Team, One More Level oraz Teyon. Jest współzałożycielem i byłym współprowadzącym firmy Polyslash. Patryk jest również autorem książki "Tworzyć Gry" (Insignis, 2020). Prywatnie pasjonuje się horrorem, psychologią i neurobiologią, a obecnie studiuje psychologię w Wyższej Szkole Biznesu w Nowym Sączu. Jest także członkiem American Psychological Association (APA).
Patryk Polewiak
E-mail: Kontakt@CraftingFear.com
Strona: craftingfear.com
LinkedIn: linkedin.com/in/patryk-polewiak/